Güney Kore'den Gelen Bir Fırtına: Jambinai

Hiç yorum yok

Soldan sağa: Ilwoo Lee (gitar ve piri), Bomi Kim (haegeum) ve Eun Youg Sim (geomungo)
2009 Eylül’ünde Seul'de kurulan Jambinai doğu Asya’nın en ilginç indie gruplarından biri. Gitar ve piri (obua) çalan Ilwoo Lee, haegeum (kemaneye benzer yaylı bir alet) çalan Bomi Kim ve geomungo (kanun ile sitar arası bir alet diyebiliriz)icra eden Eun Youg Sim'in bir araya gelmesiyle geleneksel Kore müziği yeni bir anlam kazanmış adeta.  

Kore Devlet Sanat Akademisi'nde okurken tanışan üçlü, mezun olduktan sonra ortak bir arkadaşlarının konserinde karşılaşıp muhabbete başlamışlar ve varılan nokta Kore müziğine nasıl yeni bir soluk getirebiliriz olmuş. Ve ortaya Jambinai çıkmış. Bu arada Jambinai kelimesinin hiç bir anlamı yok, grup kulağa hoş geldiği için böyle bir kelime uydurmuş. 

Üç şarkıdan oluşan ilk EPlerini 2010'da çıkarmışlar ve bunu takip eden 2011 yılında Kore'nin en büyük festivallerinden biri olan Incheon Pentaport Rock Festivali'nde çalmışlar. Aynı yıl Kore'nin gelecek vaat eden grubun seçildiği EBS Hello Rookie Final yarışmasında Jüri ödülünü alarak ikinci olmuşlar.  2013'te çıkarttıkları "Differance" Kore Müzik Ödüllerinde en iyi caz ve crossover (çeşitli müzik türlerini harmanlayan) albümü ödülünü de alınca önleri iyiden iyiye acilmiş. 

Jambinai’nin müziğindeki yenilik insani hayal dünyasına sürükleyen geçmişin melodileriyle metal, caz ve elektronik öğeleri birleştirmesinde yatıyor. Geleneksel enstrümanlarla başlayan döngüsel melodi, içine otantik notaları da alarak bir müddet sonra karanlık ve metalik bir fırtınaya dönüyor. Tüm bu fırtına oluşumu esnasında da caz doğaçlamaları ve elektronik elementler ile ayağınız yerden kesiliyor. İnsanı neredeyse hipnotize eden looplardan, elektronik baharattan ve caz süslemesinden ödün vermedikleri tatlı ve hafif esintiler içeren ve vokal kullandıkları parçaları da var tabii, ama beni en çok yoğun bir karanlığa gömen enstrümantal parçaları çekiyor.

Jambinai’yi Kore müziğinin çok başarılı temsilcilerinden biri olarak görüyorum ve onların benim de üzerinde hep düşündüğüm bir soru olan “geleneksel müziği günümüz dünyasında nasıl yorumlayabiliriz?”’e böyle bir yanıt vermiş olmalarını da çok takdir ediyorum. Bir de siz dinleyin; bakalım ne düşüneceksiniz? Bence “Differance” albümü favorileriniz arasına girecek. 

Dinleme Noktası




by Rahsan K. (aka waxpoeticg)


Fotoğraf : Internet


Hiç yorum yok :